کاخ سفید افشا شد قوانین سختگیرانه تر برای مطالعه میکروب ها و سموم بالقوه خطرناک در تلاش برای جلوگیری از حوادث آزمایشگاهی که می تواند باعث ایجاد یک بیماری همه گیر شود.
خط مشی جدید که دوشنبه شب منتشر شد، پس از سال ها بحث و گفتگو توسط یک پنل تخصصی و یک مخاطب پربار مناظره در مورد اینکه آیا کووید از بازار حیوانات یا آزمایشگاهی در چین سرچشمه گرفته است.
تعدادی از محققین نگران دولت در گذشته در مورد ایمنی آزمایشگاه بسیار سهلانگیز بوده است، حتی برخی از آنها خواستار تصمیمگیری یک آژانس مستقل در مورد آزمایشهای مخاطرهآمیز هستند که میتواند به ویروسها، باکتریها یا قارچها اجازه دهد به سرعت بین مردم گسترش یابند یا کشندهتر شوند. اما دیگران هشدار داد در برابر ایجاد قوانین محدودکننده ای که تحقیقات ارزشمند را بدون ایمن تر کردن مردم خفه می کند.
بحث رشد کرد تیزتر در طول همه گیری همه گیر، در حالی که سیاستمداران سوالاتی را در مورد منشا کووید مطرح کردند. کسانی که پیشنهاد کردند این از یک آزمایشگاه است، نگرانی هایی را در مورد تحقیقاتی که عوامل بیماری زا را تغییر می دهد تا آنها را خطرناک تر کند – که گاهی اوقات به عنوان تحقیقات “به دست آوردن عملکرد” شناخته می شود، ابراز داشتند.
این سیاست جدید، که برای تحقیقات با بودجه فدرال اعمال میشود، نظارت دولت را با جایگزین کردن فهرست کوتاهی از پاتوژنهای خطرناک با دستههای گستردهای که میتوانند در آن عوامل بیماریزای بیشتری قرار بگیرند، تقویت میکند. این سیاست نه تنها به پاتوژن های انسانی، بلکه به عواملی که می توانند محصولات کشاورزی و دام را تهدید کنند نیز توجه دارد. و جزئیات بیشتری در مورد انواع آزمایش هایی که توجه تنظیم کننده های دولتی را به خود جلب می کند، ارائه می دهد.
این قوانین ظرف یک سال اجرایی میشوند و به سازمانها و ادارات دولتی زمان میدهند تا دستورالعملهای خود را برای برآورده کردن الزامات جدید بهروزرسانی کنند.
دکتر تام اینگلزبی، مدیر مرکز امنیت سلامت جان هاپکینز و یکی از طرفداران قدیمی مقررات ایمنی قوی تر، گفت: «این یک گام بزرگ و مهم به جلو است. من فکر میکنم این سیاست همان چیزی است که هر عضو معقولی از مردم انتظار دارد در مورد نظارت بر قابل انتقالترین و کشندهترین موجودات جهان اجرا شود.»
با این حال، این سیاست تهاجمی ترین پیشنهادات ارائه شده توسط حامیان ایمنی آزمایشگاه، مانند ایجاد یک آژانس نظارتی مستقل را پوشش نمی دهد. همچنین برای انواع خاصی از تحقیقات، از جمله نظارت بر بیماری و ساخت واکسن، استثنا قائل می شود. و برخی از بخشهای این خطمشی بهجای الزامات تحمیلی دولت، توصیههایی است.
نیکلاس ایوانز، کارشناس اخلاق در دانشگاه ماساچوست لوول، گفت: «این یک تغییر کوچک در سیاست است، با تعدادی سیگنال مهم تر در مورد اینکه چگونه کاخ سفید انتظار دارد این موضوع را در آینده مدیریت کند.
کارشناسان بیش از یک سال است که منتظر این سیاست هستند. با این حال، برخی گفتند که شگفت زده شدند که اینطور شد یک لحظه پر بار سیاسی. دکتر ایوانز گفت: «من هیچ انتظاری نداشتم، به خصوص در سال انتخابات. “من به طرز خوشایندی شگفت زده شده ام.”
بر اساس این سیاست جدید، دانشمندانی که میخواهند آزمایشهایی انجام دهند، باید پیشنهادات خود را به دانشگاهها یا مؤسسات تحقیقاتی خود ارسال کنند تا مشخص شود که آیا کار خطرآفرین است یا خیر. پیشنهادات بالقوه ناامن سپس توسط سازمان های دولتی بررسی خواهند شد. آزمایشهایی که میتوانند خطرناکترین نتایج را ایجاد کنند، مانند آن دسته از پاتوژنهای جهشیافته که میتوانند یک بیماری همهگیر را شروع کنند، باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند.
که در سند راهنمایی، کاخ سفید نمونه هایی از تحقیقات را ارائه کرد که انتظار می رفت در معرض چنین بررسی دقیقی قرار گیرند. در یک مورد، آنها دانشمندان را در تلاش برای درک مراحل تکاملی یک پاتوژن برای انتقال آسانتر بین انسانها تصور کردند. محققان می توانند سعی کنند یک سویه قابل انتقال برای تحقیق تولید کنند، به عنوان مثال، با آلوده کردن مکرر سلول های انسانی در ظروف پتری، که به پاتوژن ها اجازه می دهد راه های موثرتری برای ورود به سلول ها ایجاد کنند.
دانشمندانی که از سیاست جدید پیروی نمی کنند، ممکن است واجد شرایط دریافت بودجه فدرال برای کار خود نباشند. کل مؤسسه آنها همچنین می تواند حمایت خود را از تحقیقات علوم زیستی قطع کند.
یکی از ضعفهای سیاستهای موجود این است که فقط برای بودجه ارائه شده توسط دولت فدرال اعمال میشود. ولی برای سالهامؤسسه ملی بهداشت و سایر سازمانهای دولتی با بودجههای راکد دست و پنجه نرم میکنند که باعث شده برخی از محققان به جای آن به منابع خصوصی روی بیاورند. در سال های اخیر، به عنوان مثال. تایتان های کریپتو پول در تحقیقات پیشگیری از بیماری همه گیر ریخت.
سیاست جدید به دولت مقررات مستقیمی برای تحقیقات با بودجه خصوصی نمی دهد. اما میگوید موسسات تحقیقاتی که پول فدرال برای تحقیقات علوم زیستی دریافت میکنند باید نظارت مشابهی را برای دانشمندانی که با حمایت خارج از دولت انجام میدهند، اعمال کنند.
دکتر ایوانز گفت: “این به طور موثر آنها را محدود می کند، زیرا NIH کارهای زیادی در سراسر جهان انجام می دهد.”
سیاست جدید پیشرفتهای بیوتکنولوژی را در نظر میگیرد که ممکن است خطرات جدیدی ایجاد کند. برای مثال وقتی پاتوژنها منقرض میشوند، میتوان آنها را با بازآفرینی ژنوم خود احیا کرد. تحقیقات بر روی پاتوژن های منقرض شده بالاترین سطوح کنترل را ایجاد می کند.
دکتر ایوانز همچنین خاطرنشان کرد که قوانین جدید خطری را که تحقیقات آزمایشگاهی می تواند روی گیاهان و حیوانات داشته باشد برجسته می کند. در قرن بیستم، ایالات متحده و روسیه تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام دادند عوامل بیماری زا از بین برنده محصول به عنوان قارچ کشنده گندم به عنوان بخشی از برنامه سلاح های بیولوژیکی آنها. دکتر ایوانز گفت: «این سیگنال مهمی است که کاخ سفید در حال ارسال آن است.
جیجی گرونوال، متخصص ایمنی زیستی در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ، که استدلال کرد برای جلوگیری از قوانین محدودکننده غیر ضروری، از روشی که این سیاست ارزش تحقیقات مورد نیاز در مواقع بحرانی مانند بحران فعلی را تشخیص میدهد استقبال میکند. شیوع آنفولانزای پرندگان.
او درباره این سیاست گفت: «وقتی آن را خواندم محتاطانه خوشبین بودم. به نظر می رسد جهت گیری این است که با دقت اجرا شود تا اثر سرد کننده ای در تحقیقات لازم نداشته باشد.»
با این حال، دکتر گرونوال گفت، هنوز خیلی به نحوه تفسیر مقامات بهداشت فدرال این سیاست بستگی دارد. او گفت که علاقه مند است، برای مثال، تعداد بررسی های اضافی که آنها انتظار دارند انجام دهند و چگونه هر بار کاری اضافی بر سرعت پیشنهادات تأثیر می گذارد، علاقه مند است.